2008-01-17

Culiacan.

Japp sa var man i annu en ny stad hos annu en ny kusin, eller faktiskt denna gang ar det systrarna till den forsta kusinen i Tlaxcala. Jag och babben tog flygbuss fran Puebla till Mexico city aueropuerto och darifran flog vi till Culiacan. Var skont att vi hittade ett billigt flyg och slapp aka buss i ca 20 h.. Nra vi kom fram skulle vi ta en taxi men de var sjukt dyrt 175 pesos. Motsvarande i Mex city eller Puebla kostade ca 50! Sa tillslut efter ett antal samtal kom kusinens van och hamtade oss, vilken tur vi hade! Igar var vi nere i downtown och sprang runt i alla kladbutiker for att leta efter mina jeans som ska vara hoga i midjan (klarar ej av nar stjartspringan syns och magen hanger utanfor!) jag hittade ett par sota i den forsta butiken vi var i.. Det var manga butiksbitraden dar och de kunde prata mer eller mindre engelska..men en av dem gjorde sitt basta och ville ova eng med mig..keep on sa jag! Grejen ar den att de ar sa blyga for att anvanda sin eng har! Jag ville kika i fler affarer sa darfor bestamde vi oss for att ga tillbaka o kopa dem senare... Sa nar jag kom tillbaka blev grabbarna i butiken jatteglada! haha. Jag skulle betala med mitt forbannade kort och da sa hon att jag ej hade pengar. Omojligt sa jag! Sa vi testade igen och sen gick kopet igenom..tur.. Pappsen du haller val koll pa mitt kapital?? ;) Nar jag skulle ga ur butiken oppnade en av killarna dorren och den andra sa: He told me he fall in love with you..

2 comments:

Anonymous said...

ja, jag håller koll på dina pengar, du kan väl inte ha så stor mage när du varit sjuk !!!! Akta dej för spanska killar, dom verkar kunna knepet att fånga tjejer!!! hat så bra....

Anonymous said...

oh I see you have charmed the locals little one - don't break any hearts!!
kram lois