2007-10-25

Nya bekantskaper överallt!

Att resa ensam innebär att man har en väldigt stor chans att träffa nytt folk. Den chansen tog jag i helgen! Här är några av dem: 1. På Skavsta träffade jag en dam som bjöd mig på en banan och vi satt och pratade om allt, resa, jobb, meditation, tarot , hantverk mm. Hon blev min reskamrat. 2. I busskön mötte jag en farmor o hennes barnbarn. De frågade mig om jag bodde i stan, haha! Första gången i London! 3. My och Josefin satt mitt emot mig på bussen och konstigt nog var de från Mölnbo. Vi bestämde att mötas upp men ett missöde med glömd mobil satte stopp för mötet! Hoppas på hemmaplan istället! 4. Vän, tack Ida för mysiga stunder längs Themsen på museer och Camden market! 5. Kärt återssende, Kristy Dowdle- So nice to meet you again and thanks for living and dinner! 6. Pappa Dowdle, Billy, finally we meet looking forward to se ya again!

7. Libby Dowdle and Andrew, Nice dinner, living and the best a cab for only me :) 8. Barry, trevlig pratstund och middag men ack nej inte ska jag följa dig hem.. 9. Cafe Itamo. Inte helt fel o bli bjuden på en kaffe för att man är snygg i centrala london!haha 10. Ahmed, ressällskap på bussen. Helt plötsligt sa han: ! have to pray in to minutes, no problem sa jag. 11. Chilenarna Ximena och Jose, Mycket skratt och ståhej på såväl flyg som flygbuss och fik i Sthlm! London var en lätt stad att ta sig runt i med kartan över staden och karta över tunnelbanan gick allt bra! O tur att det finns hjälpsamma människor! Ska definitivt åka tillbaka för det finns så mycket att se.. Jag tittade o besökte: Tower bridge, tate modern, Harrods, Holland park, Notting hill, Buckingham Palace, Purtabello market, Camden market, British museum, Picadilly circus. Faktum var att jag snubblade pladask på gatan vid Picadilly circus tror det berodde på hala skor.. Jag hade tur med vädret o var strålande sol och kungligt boende hemma hos Kristy. Budget semester pga av ryanair biljett, då får man leva med ond nacke...

3 comments:

Anonymous said...

you made it to London - now soon to Star Spangled Banner land then a tequila sunrise and last - the best of all - a land down under!

tilduribubbla said...

yes! and i looking forward to it soo much!cant wait!!

Anonymous said...

låter grymt darling! saknar dig!