2008-01-09

Mexico city

Var ska jag borja nagonstans?? Jag och Babben tog nattbuss fran maxatlan till mex city det tog 16 h. jag har aldrig akt buss sa lange!men Bussarna har ar bekvama och satet gar att falla sa du nastan ligger! Sen tog vi en saker taxi till Fernandas hus..aven om jag ville aka i bubbla (Taxi bilarna ar bubblor som ar malade i gront och vitt!). Det var roligt att se Fernanda och kandes bra att traffa henne i hennes hemstad! Hennes foraldrar ar jattesota och vi har haft det jattebra hos dem! Forsta dagen akte vi och tittade pa pyramider, andra dagen blev det turibus men vi hade oturen att hoppa pa denenda bussen men ingen engelska. sa vi fick hopa av ta en fika och byta buss! Pa kavllen gick jag och babben pa bio och jag borjade att frysa enormt mycket.. Pa fredagen vaknad ejag upp med feber men foroskte bortsefran det ta ipren och sa akte vi till downtown och shoppade lite pa maknaden. Blev vantar, benvarmare, planbok mm. Natten til lordagen var hemsk sov nastan inget och sen pa lordagsmorgonen var jag tvungen att inse att jag behovde uppsoka lakare.. Vi ake till en privatklinik och barbara och fernanda fick oversatt for hon pratade bara spanska.. Fick en massa medeciner (har aldrig sett sa mycket pa en gang) 5st olika saker att kaka och dricka.. Sa det ar vad jag haller pa med nu. Och detta ar ocksa anledningen till attv i stannade nagra extra dagar i mex city for jag behovde vila.. Sa igar hann vi shoppa lite till och idag akte vi till txcala. Har bor vi hos Barbaras kusin och vi kommer nog stanna har ett antal dar..

4 comments:

Anonymous said...

Skönt att se att du är på benen igen! Hörde av Fernanda att du varit där i alla fall. Här lyser solen idag, det var mycket länge sen Kram och ha det från fasterMaggan:

Anonymous said...

Hurray - you're alive!!! It's been so long since you had anything on your blog I thought you might have been abducted or thrown in a Mexican jail!! Just kidding! Good to see you've met up with Fernanda. Don't buy too many clothes, you've still got to make it past luggage weighing in Australia!
Love Lois

Anonymous said...

Hej vännen =)
Efter mycket om och men har jag äntligen hittat till din blogg. Kul och läsa vad du skriver!
Hoppas att du blir frisk snart, jobbit att vara dålig när man är på resande fot.
Här händer det inte så mycket, jag jobbar och pluggar på. Snart sticker vi upp till ÅRE.
Kramar Rebecka

tilduribubbla said...

Fun to see that so many of you still reading what I am writing!!
Like a lot when you leave message!1keep on!!