2007-12-26

The days are in the night, right?!

Haha det har ar riktigt roligt... Forst har jag vant dygnet pga av tidsskillnaden som verkar vara 7 timmar. Ratta mig om jag har fel. Sen har jag o Barbara vant dygnet har ocksa vilket betyder att vi ar uppe pa natterna och sover pa dagarna. Sa darfor kom jag o barbara pa den fina lilla forklaringen ovan, the days are in the night... Igar kvall vilket betyder jualftonskvallen sa at vi lax och rakor hemma i huset med Barbaras familj. (Ska se om jag lyckas fa upp nagra bilder imorgon) sen oppnade vi julklappar och de alskar chokladen jag tagit med, sen fick de en osthyvel, en bricka med mina bubblor. Barbaras mamma fick ett forklade som jag kopt a solakrabyn i jarna. De uppskatteades mycket! Sen gick vi ut o sa fleiz navidad till grannarna och darefter akte vi pa tva olika fester eller vad man ska saga for att onska Barbaras vanner en god jul. Vi kom hem tidigt i morse och sen har vi sovit lange. Framat kvallningen gick vi ut och at pa ett fik kan ni tanka en sallad en latte och juice for ca 35 kr! This is good living. Men i huset ar det ganska kallt sa jag fryser lite pa natterna. Ullmax understallet kunde inte ha kommit battre till! Vi ska g apa brollop den 28:e och jag har kopt en fin klanning med en massa parlor fram. Det ar inte riktigt min stil om ni forsta men den ar valdigt sot och jag gillar den!! Darefter planerar vi var resa som blir till Culican Barbaras mammas familj bor dar, Nyar i mazatlan och sen mexico city, Puebla och sen ev Guadaljara pa vagen tillbaka. Det blir akande med buss och det ska bli spannande! Nu ska jag till sist sova. Kl ar 2 48 har och ni har val precis stigit upp. Hoppas er julhelg varit underbar! Det har min! Kommentarer ar mer an garna valkommna sa jag vet vilka som hanger med!

6 comments:

Anonymous said...

Jag är fotfarande med!
Måste använda kartboken förstås.
Faster LM

tilduribubbla said...

Sa bra! Jag gillar att du ar flitig pa att skriva kommentarer!
Verkar som ni haft en fin jul..
O du jag maste ocksa anvanda kartan och ordboken allra helst :)

Anonymous said...

you will have to retell all of the millions of stories of your travels to me in english when you get here because it looks like you are having a glorious adventure so far - gott nytt for Dec 31st!!kram from Australia

tilduribubbla said...

Of course I gonna tell you as much as I can! But in spanish of course :) haha
Happy new year to all the family!!how would you celebarte?

Anonymous said...

party at our house - Ally will go to party of her friends (away from us old people!!!)

tilduribubbla said...

That sounds great! We ar egoing to the beach in mazatlan..and then mexico city!