2007-12-20

Flygnerver

  1. Sitter har i skrivande stund vid marias dator. Blir en lugn dag idag jag maste namligen aka ikvall eftersom mitt plan gar sa pass tidigt imorgon bitti o inte har nagon skjuts tills dess. Vi har inte riktigt lost det annu och det ar darfor jag har stora fjarilar i magen. Iof har jag haft det hela tiden. Skont att stanna pa samma stalle ett tag sen! Ar valdigt forvantans full pa at traffa Barbara nu o hennes familj forstas!
  2. New York - Igar lamnade Maria av mig pa taget och jag akte in mot storstan. Traffade en mycket forvirrad dam som jag tog sallaksap med en bit. Pa vagen in kom alla kanslor over mig det var forsta gangen jag var sjalv och nu han jag nog forsta vad som hander. Mina tarar bara kom nar landskapet susade forbi utanfor fonstret. Val dar sa promenarade jag pa 7 ave och kikade in projekt runaway huset och alla stora tygbutiker, synd att man ej kunde handla! Eller det kanske var tur. Sen vid Timesquare beslot jag mig for att hoppa pa sadana dar tursitbussar eftersom jag insag att new york var ganska svart att ta sig runt och att jag bara hade en dag. Jag Promenerade lite i Soho, kollade in chinatown (gillade den inte alls san fransiscos var battre!) the ground zero, state of liberty ( akte ut med nan bat o det angrade jag direkt nar jag satt mig dar var ovart pengarna o tog min dyrbara tid) sen borjade det regna som sjutton o jag hamnade pa en buss med en rolig guide som sjong spanska latar! Gick av pa Russel square for kolla in den stora julgranen. Sen hade jag svart att hitta busshallsplatsen for det var enkelriktat och bussen tog en annan hallplats. Vantade dar ett bra tag men ingen buss i sikte. Sen efter 15 min kom en buss men den var tom o han bar skakade pa huvudet o korde forbi. Folket i New york ar snorpiga o svara. Sa jag tog upp min karta och vandrade ner mot tagstationen. Gick in pa pret och tog en valbehovlig kaffe (sag ut som en blot hund vid det har laget) dar fick jag sallaksap av ett par fran iran men som bott i new york 30 ar. Vandingen fortsatte ner och jag hittade fram til tagstationen. Pa taget satt jag brevid en trevlig kvinna i 50 ars aldern och vi hade en mycket intressant pratstund. I summit motte jag upp maria och sa gick vi ut pa en pub. Jag o maria som galna svenskar borjar dansa och hade tillslut en hel publik. Djn ville att vi ska komma tillbaka nasta onsdag men jag svara: - sorry I am leaving...

2 comments:

Anonymous said...

Åååh, sis! Du ska inte vara ledsen över att du är ensam, snart kommer du ju vara med barbara o så! jag tänker på dig! hihi, lät tokigt kul med dansen på baren! haha. skulle jag velat sett! Take care<3

Anonymous said...

Du är ju fantastiskt modig och har jobbat i ett otroligt tempo hela hösten. Det är helt naturligt att din själ måste komma ifatt dig då och då. Så stora upplevelser så tätt och så mycket spänning! Jag blir riktigt glad att höra att du berörs både till skratt och tårar. Var rädd om dig och njut av allt du ser och upplever. Jag själv ska gå in i julförberedelser nu.