2007-02-25

20,4 Grader

Vi har idag uppnåt över 20 grader i huset vilket är rekord sen familjen och drog härifrån. Pannan har varit konstig och de första dagarna när jag var själv här hade jag 15-16 grader, det är kallt vill jag lova! Som tur var har jag ju inte varit hemma så mycket.I tordag svar jag i storstaden och hälsade på Kamilla, mmm tack för den goda fisksoppan! :) I fredags kom äntligen karlen hit och styrde upp det hela. Vi har eldat som tokiga. I går eldade vi 5 gånger tror jag. Vi åkte också ut med bilen på en liten tur till Vagnhärad och Trosa. Vi fick ta pappas jobbarbil nu när mammas har slut på bensin och tanklocket kärvar! Sån tur man ska ha bara för föräldrarna är borta, typiskt! haha. Hur som helst åkte vi till Hulo klädhus, Åda klädbutik och en antikaffär. Vi fick tips om att äta på thairesturangen och det gjorde vi. Valde fyra små rätter men varken jag eller Anders tyckte detv ar speciellt gott. Anders har varit lite sjuk och inte haft sån aptit osm han brukar, sen har jag tagit över istället. Oj vad jag har svullat! semlor varje kväll.. Idag har vi mest slappat men jag har även packat det mesta som jag ska ha med mig och provat vad väskan väger. Den vägde bara 11 kg men då är den inte komplett.. så det ska nog gå bra. Ska checka lite med Pia imorgon. men jag kan ju säga att resfebern börjar infinna sig nu! O värre blir det väl. Nu är jag ensam i det stora huset igen, har precis lämnat min älskling vid tåget, var lite tungt att lämna honom och ätervända till det tomma huset. Vi ses till påsk iaf som tur är! Det är allt lite läskigt att va i huset ensam, var mycket bättre att va två. O ha hjälp med hönsen! Jag blev typ anfallen av dem idag. De pickade på mina fötter o jag skrek. Precis som när jag var liten.. Nu ska jag gå och fixa lite för imorgon. Ska till läkaren på morgonen o ta en massa prover igen. Hoppas de ej visar nått farligt! Sen ska jag till jobbet och bjuda på tårta..blir nog succe! Godnatt..

1 comment:

Anonymous said...

Äntligen!!! Ja ... har du fått upp värmen alltså. Är du säker på att det är husets innetemp och inte din resfeber? Måste erkänna att jag inte vet vilket recpet på hallontårta du pratar om. Men hoppas att dina postpolare gillar den..