2007-02-02

Jag kanske kan sy ändå?

Gjorde till slut klart denna klänning igår även om jag för några dagar sedan satt och sa att jag inte kunde sy och att det inte var min grej.
Jag har nämligen gjort hela infodringar i ärmhål och halsringning. Detta var svårare än jag tänkte och slutade med att jag hade sytt igen allt och funderade på hur ska detta kunna gå och vända?
Jag fick panik (som vanligt) och kastade arbetet åt sidan och gjorde om dagen efter, då gick det bättre och jag tillsammans med pappa kom på hur det skulle lösas. Lämna öppet i axel och sy den sömmen sist! Lätt haha.. Inte nog med det när jag skulle köpa sidenband fick jag kuta runt i Gnestas tre tygaffärer för att hitta rätt bredd och glans.. Slutligen var känningen klar och syrran gillade den skarpt (hon har redan använt den!) Tyget köpte jag för en 5 :a på femdagrs i ett stort loppishus, grejer det!
Så om någon är sugen på en sådan klänning kan jag sy upp det är lätt nu när man vet hur man gör! En storlek passar nästan alla!!

2 comments:

sofie said...

ack! en så förtjusande klänning!!

tilduribubbla said...

Man tackar så mycket! Du skulle du kunna hjälpa mg att förstå hur man lägger upp saker på sysidan?