2007-02-21

Hustomte

Oj oj oj.. Det är jobbigt att var ensamstående med hus och djur. Det tar en himla tid att dona med allt. Idag var jag på jobbet först sen hos läkaren och därefter hälsade jag på mormor och Maja. När jag kom hem var jag vrålhungrig o darrig lagade lite köttbullar o mackaroner.. väldigt fantasifullt men tiden o orken fanns ej! Men innan jag kunde äta var jag tvungen att mata hönsen, plocka ägg, hämta posten, låsa syrrans moppe, ge larsson mat och tända i spisen. Sen när jag ätit var jag helt slut!Tänk tat ha det såhär varje dag tur att det bara är en vecka.. Sen är det ju det där me dmail o sånt..tar ganska lång tid att kolla allt sånt plus folks bloggar och skriva i sin egen.. haha man hinner inte mycket på en dag.

5 comments:

Anonymous said...

Läste på Aftonbladet att folk blir sjuka av mail... Undrar om det är lika smittsamt som "min"sjuka?? Hur är det med dig?
Å, du ta det lugnt med att bli "vuxen", för då har man det så där hela tiden.

tilduribubbla said...

Än så länge har jag klarat mig..peppar peppar..har ej tid att bli sjuk.
O anders som ska komma hit i helgen..hoppas han hinner blir frisk!
Här i mitt hus är det kallt måste elda mer i pannan..o du var så säker det dröjer tills jag är "vuxen"..

sofie said...

Oh dear!
det verkar jäktigt det där :) jag ligger hemma och skrotar ja.. humm det är lätt att hamna i det träsket, alldeles för lätt men snart är jag så illa tvungen att ta mig i kragen, känns som att det är dags dessutom!
nu kanske jag har fått sällskap på min resa så jag behöver inte oroa mig över flyget.. hoppas jag!
så roligt med höns by the way, jag gillar hönor, är dom snälla?
den där praktiken får jag nog lägga på hyllan eftersom jag är alldeles för allergisk, buhu. jag har kollat upp en utbildning i växjö som jag tänkte söka dock, inredning och butikskomunikation, whatever that means, men det kan nog bli bra, min bästa kamrat ska söka hon med! vore flott!!
hoppas att du har haft en bra dag bönan, kram!!

Anonymous said...

Har du så fullt upp med att vara hustomte att du glömmer att skriva i din blogg????? Väntar!!!

tilduribubbla said...

Jo delvis är det ju så men så är ju din son här och distraherar mig också!
har endel annat o stå i också har just bakat den där supergoda hallonkakan som vi gjorde hos er nån gång och tog med till linda. Kommer du ihåg den?
Ska bjuda på den på jobbet hoppas på succe!