2007-02-19

Vaknade minsann på fel sida..

Den här dagen har inte varit min bästa kan jag ju inte påstå. Snarare en av de värsta. Igår var det faktiskt så att jag längtade lite till att jobba, komma in i rutinerna igen och bara kunna tänka och va för sig själv. Jag har börjat lyssna på talböcker i bilen och det är så avkopplande! Tänker knappt på att man jobbar det bara går av sig själv. Första boken var kungamordet, mycket bra dock seg til en början men sen tog den sig. Andra var skuggor från det förflutna och den var riktigt spännande men uppläsarens röst störde mig en aning.. Man sitter där i bilen kör, delar, kör, delar, lastar, kör och sen pang! Jag satt fast i en snödriva.. och det har jag gjort förut är bara att skotta sig loss. Problemet var att denna gång satt jag fast ordentligt. Skottade och skottade i säkert en kvart sen kom det två snälla pojkar som blev min räddning! De hjälpe mig att putta loss bilen och jag kunde köra vidare.. Sen gick inget som det skulle för jag var så sur och stressad och jag var så sen in så att Mäggie börjat bli orolig för mig! Ingen fara jag hade bara en dålig dag plus lite biltema kataloger, reklam, pensionskuvert och en snödriva ivägen! O all dess reklem som skall delas, det är helt SJUKT! tänk att nästa alla hushåll i Sverige får en sån bibba varje vecka, vilket slöseri! Nog om postlivet det finns annat också.. Under en dag hinner man med massa funderingar, just nu fantiserar jag väldigt mycket omUSA, LA. Det ska bli så kul o spännande. Är nära nu så nu har även funderinagarna börjat gå till packningen. Packa är det värsta jag vet. Ska försöka ha lite packning så jag kan shoppa desto mer! För här skall det göras av med pengar.. på Rodeo drive hehe..ne i downtown och second hand. Sen funderar jag även endel på mina vänner, alla är så utspridda överallt finns just nu ingen på hemmaplan som går att ringa till. Tråkigt. O linda du svarar ju ej! Därför behöver jag just nu sitta väldigt mycekt vid datorn o maila till alla, skönt att internet finns ändå! Hoppas förstås på många mail när jag är iväg. Var så säkra jag är en bra mailare, svara så gott som alltid. Älskar att skriva långt. Som nu jag bara skiver allt jag känner. Destovärre orkar väl ingen läsa säkert.. Nån som orkar? Bra isf! Ne det är en dag imorogn också..nu ska jag sova! Tack Malin för en trevlig pratstund!

3 comments:

Anonymous said...

TACK för uppvaktningen, och inte var det väl så konstigt att det gick lite på tok för dig i går. Det var ju "mitt fel" att du kom hem sent och troligen fick sova alldeles för lite.... Å vet du en sak?? Tror inte de har så höga snödrivor i LA. /KRAM

Anonymous said...

Har lite svårt att få till det... försöker skriva i din blogg, men lyckas inte. Tack i alla fall för uppvaktning och hjälp i helgen. Å inte var det väl så konstigt att det gick lite på tok i går??? HUr mycket hann du sova?? Kram

tilduribubbla said...

Men nu vet du hur det går till iaf! jag måste osm sagt godkänna det som skrivs.
Tack själv för kalaset..
Ne det var inte så konstigt 5 timmar sömn och så massor att göra på det. Idag var det också kämpigt men inte lika..
ne jag skulle bli förvåna dom jag såg snödrivor i LA!