2007-03-19

Annu en helg i storstaden

Halloj alla dar hemma, here it goes again. Dags att forsoka sammanfatta helgens bestyr..inte latt vill jag lova! Tur att jag gillar att skriva. I fredags nar jag fatt min lon slangde jag i mig lite mat och sen korde jag ut pa den stora motorvagen in till Pia. Val dar ute korandes med hog musik sa fick jag en san kansla: Herregud jag ar har i USA, LA, Pa en 5 filig motorvag o jag kan inte fatta det! Ett litet gladjeskrik blev det. Hos Pia satte vi pa en film men kollade inget vi satt bara o tjattrade. Sen borjade vi planera Anders vistelse har.. Det kommer nog bli nagra toppendagar..Vi planerar att aka pa roadtrip till Vegas! Filmen rullade och tog slut vi spolade tillbaka och forsokte igen men somnade..haha! Lordagen borjade som forra med promenad och sen akte vi over bergen till Melrose for att vad tror ni? shoppa! Jag inhandlade snabbt ett snyggt partylinne och sen blev det ett par shorts pa rea i favoritaffaren uraban outfitters. Dar har de sa sjukt snygga klader! Pia kopte en sot liten kjol som hon ska bara. Sen rakade det bli en adidastroja till denna helg! Denna gangen en ny i gront som jag ar so nojd med! Pia hittade ocksa en men hon kor pa 80 tals stilen med gra o rosa. Darefter at vi lunch pa ett mycket mysigt cafe Aroma. Vi valde laxsallad av olika karaktar. Ser det inte frestande ut?

Darefter var det dags for bio precis som forra helgen. Denna gang valde vi en battre film, Promotion som var lat att forsta och valdigt bra! Tom jag kunde halla mig vaken denna gang. Det var en snyftare och slutet var sa sorgligt.. Hemma igen forsokte vi kolla pa filmen sen fredagen utan resultat jag somnade bums. Hardtraningen har satt igang sa vi borjade aven sondagens morgon med en promenad denna gang runt kvarteret. Sen akte vi till Huntington library som ar ett stort omrade med olika tradgardar och musem med bocker och tavlor. Detta var en riktig hit det tog flera timmar att ga runt i denna park och har fanns det olika slags tradagardar. Var mysigt och vi hade tur med vadret det var svalt i borjan av dagen och sprack sedan upp i solsken. Har ar lite va vara bilder hoppas att jag far ut de andra pa pixboxen.

Efter ca 4 timmar pa Huntington akte vi till Pias favorit sushistalle dar hon at sushi forsta gangen! O sa aven for mig. Har bara atit hemma forut. Det var sa smaskigt!

Helgen avlutades med att tredje gangen gillt kolla pa den dar filmen vi borjade med pa fredagen. Inte var den bra heller. Men vi sag den till sist!

9 comments:

Anonymous said...

oj, oj vilken tur att du är stark i benen. Tänk om musklerna inte orkat hålla emot... Tusen nålar där bak!!
Ni verkar ha det bra. Maten är nog inte så dum heller. Å den verkar vara bättre den här helgen. Kram

Anonymous said...

ååh, låter som en toppen helg. Vilken fin adidaströja. sån vill jag oxå ha. Så avundsjuuk. haha!

meen, snart fyller du år. grattis i förskott syster.

Anonymous said...

Grattis Och Hurra!!!!!

tilduribubbla said...

Man tackar sa mycket!

tilduribubbla said...

Ne maten var betydligt battre denna helg.Man lar sig av sina misstag.
ja faktum ar att jag kande en liten tagg lite i stjarten darav ansiktsutttrycket!

tilduribubbla said...

Jag kan ju alltis kopa en adidastroja till dig syrran..satt in pengar pa mitt konto bara 450 kr liggerden pa..jag kan medela om jag hittar nan fin.vad vill du ha for farg tror du??

Anonymous said...

Vi behöver talas på skype. vi prövade att ringa dig på din morogn men de gick inte. ska vi föröska på din födelsedagskväll ikväll? alltså vår torsdags morgon?!

tilduribubbla said...

halloj ni kan ringa mig pa er kvall ikvall!!jag ar vaken idag pa dan o har skype pa..

Anonymous said...

Grattis! Låter som du har det riktigt bra där borta. Hoppas du har en underbar födelsedag! Kram