2007-03-12

Blodsockrets toppar och dalar!

Okej har kommer den formodlingen efterlangtade rapporten fran forsta riktiga helgen har. Jag tog mig ut pa freewayen och det gick bra jag hittade fram till Pia utan problem. Pa fredag kvallen drog vi ivag till Hollywood boulevard dar vi hade bestamt traff med Ulf Troeng och hans tva kompisar. Det blev en hel del vandrande och velande om vart vi skulle ta vagen och vad vi skulle gora. Till slut gick vi o kakade pa en resturang och dar spilldes det pepsi, ats gudomlig sallad, pratades en massa och kranglades med notan. Efter ytterliggare en promenad akte vi hem till Samirs lagenhet och dar fick vi se Ulfs och Miches bilder sen deras resa och jag var helt harnford! Vilka bilder! Pa lordagen promenerade vi i Tree people och sen for vi till ett outlet och dar traffade vi pa Pias finska van Viktoria. Jag och Pia konstaterade dock att outlet inte var natt for oss sa det blev bara en liten kofta var. Vi at pa en typisk amerikansk resturang inspirerad 50 tal och da gick blodsockret upp Pia tog en sallad och jag en macka med lite sallad vid sidan. Sen for vi till Pias trakter dar vi han shoppa lite second hand! Jag hittade en gammal adidastroja och Pia en Roffe 360 jacka! Bra marke va? Den gladde vi oss att resten av kvallen! Sen inhandlades det lite godis (istallet for middag, inte bra, vi vet) som Pia hetsat inna bion medan jag holl mig och gjorde det samma pa bion istallet! Forsta delen av filmen var jag for tankspridd och sedan somnade jag sa jag kan inte beratta sa mycket om filmen men mysigt var det! Dasa till den knappaste dagen, Sondagen! Vi gick upp i ottan och for till Santa monica bech dar vi hyrde cyklar..Sen bar det av pa stranden och darefter runt pa lite gator i Venice till slut var vi sa trotta o varma och borjade leta reda pa en affar for o inhandla lite foda. Eftersom vi hade cyklarna fick vi ga en och en. Har kommer vi till det roliga.. Pia kopte och at en glass, ett apple och en dansk liten bakelse/bulle med blabar i som lunch och jag valde vamiljyoghurt, notter och ett paron. Har ar vart lunch hak brevid sma kanalerna pa en gatusten langre orkade vi ej leta plats.

Detta planerade vi att sta oss pa ett bra tag for att sedan bara kaka middag ute. Ak sa fel vi hade! Inte konstigt att vi irriterades oss pa folk som var ivagen och att shoppingen inte gick nagot vidare.. Vi gick dar pa gatorna och planerade att aka darifran och spara oss till senare och sen kaka middag emn sen sa gick vi forbi ett crepes stalle och bestamde oss for att ata dar! Det blev varsin California crepe som var med banan jordgubbar och chokladsas. Bada madde illa efterat och da gick det upp for oss att vi inte atit nan mat pa hela dagen! Vi skrattsade sa jag hade sa ont i magen sa jag ville forsvinna darifran och sen sa bestamde vi oss for att hadan efter ata ordentligt! (Bra va mammor??)
Denna blodsocker historia mynnade ut i ett par guldskor for mig.. Har har ni dem! det var verkligen ett blodsockerkop! Nytt ord ar uppfunnet! Kvallen avslutades med sushi fran Ralps i bilen uppe pa Mulholland drive. Romantiken var hog, humoret och blodsockret pa topp!

5 comments:

Anonymous said...

Jaaa.. vad säger man?? Ena dagen får man höra att det ska bantas och tränas å andra äter ni som... ja..."skräpungar"..;-) Kram frånen av mammorna

tilduribubbla said...

haha..ja vi vet.det var dumt.. Men kul hade vi at det.. nast ahelg ska bli battre!men det ar svart att ata nyttigt o billigt har!det gar inte ihop..

Davidsson said...

ser ut som ett riktigt tildurskratt det där! skönt att se att du har det bra syster och du, man kan ju inte vara nyttig jämnt ;) kram från brorsan!

Anonymous said...

Den andra mamman säger!!! det är tur att ni lär er efter hand, kan förstå ert humör efter denna menu. Det kan ju vara ganska häftigt trots mat. kram på er, roligt att höra från er, lycka till!

tilduribubbla said...

Ne jag vet men det ar latt at va onyttig har! Men jag foroske rtat promenera elelr ror apa mig tre eller fyra ganger i veckan iaf! hur gar det for dig??

O mamma jo humoret pa mig o pia ar ganska skiftande glatt hetsigt och sa du vet hur jag ar..pia ar likadan!haha