2007-03-15

Ovantat besok o skitbil.

Idag ringde Pia och sa: - Nu kommer jag ut till dig, jag har sa trakigt. Okej sa jag och skyndade mig att simma innan och tog en snabbdush. Vi hoppade in i Pias bil och korde till ett stort varuhus kallat Volmart. Dar inhandlade vi solskydd 50 kan verkligen behovas har! O jag kote ett par tights att trana i. Nar vi sedan skulle kora vidare och satte oss i bilen startade den inte. Javla skitbil tankte Pia som brukar aka med hennes gamla volvo till lagningen titt som tatt. Na vi satt dar i en halvtimme och provade den var helt dod. Pia provade att starta den sakert 30 ganger, minst, men inget hande. Nar hon sedan ringt till sin vardmamma och prtatade med henne om problemet tror du inte bilen drar igang da. Skitbil. Sa det blev till att aka hem o dumpa mig och sen fick hon kora hela vagen hem direkt for vi vaga ju ej riskera att den kunde lagga av igen.. Men imorgon ar det helg igen!

5 comments:

Anonymous said...

Hi Matilda

I see you have made it to the U.S.A.!!!
Good Girl - have fun. Wish I could understand Swedish so I could tell what you're up to!!
Kram Lois

Anonymous said...

Hyr cyklar å ha en trevlig helg! Bilar är inget att lita på.

Anonymous said...

Hah, hej syster, joo, det gick bra juu. men gick inte vidare. skönt faktiskt. men duu, asså, jag är bra på sv igentligen, men inte just då. :P konstigt men sant. haha. aja. ha de.

sofie said...

hej matilda!
det verkar som att det us and a är toppen! irland var finfint, flygresan gick bra förutom lite läskig turbulens innan landning. Den söta lilla ungen är min brors barn, jag var och hälsade på dem förra helgen! och på tisdag flyttar jag till norrköping, haha! bättre sent än aldrig!
må väl min vän!

tilduribubbla said...

Sofie>
Japp Usa ar toppen! Veckron ar lite lantrakig amen helgerna desto battre!Skont att det gick bra att flyga..
Jassa sa det blir norrpan anda!Vad hander da?

Gunilla>> Cykla i LA ar nastintill omojligt!

Syrran>>Okej da vet jag men hur gick det i helgen da??

Lois>> Hi Fun that you wrote at my site.. Sorry that I cant write in english that would be to har dfor me.sorry.
Shopping and good foods!look at the pictures..