2007-03-26

Long beach, Resturang besok ensam och shopping!

Trafik, trafik, trafik inledde min och Pias Fredag.. Vi tog oss till Pias van Victoria som bor i Long Beach. Dit ar det langt tid att aka och annau langre i rusningstrafik vill jag lova! Pia grattade mig med ballonger och en pase med lite resgodis i form av choklad. Gott det gick at i ett naffs! Viccan hade gjort iordning en klassiker som Flygande Jakob och den smakade utsokt med en god sallad och lite vin till. Pia hade gjort Brownies till efterratt och det ar natt hon kan den bruden! Mums, var de godaste jag atit pa lange! Vi Fixade oss, tjattrade och tog en massa roliga bilder... Sen tog vi en taxi ner till en klubb dar jag fick visa mitt pass for att komma in man maste namligen va 21 har. Det gick bra och jag kom in! Dar inne pratade jag med en massa trevliga manniskor alla ar sa oppna har och tiden rann fort ivag.. Lordagen sov uts ordentligt och sen startade vi med en rejal frukost med fiberberikade havregryn (Tack Linda!) och gott brod.. Jag och Pia tog os sut pa en liten promenad men Viccan var for dosig sa att saga for att folja med. Till polen ville hon inte heller sa jag och Pia lag sjalva dar och stekte. Haha med solfaktor 50! Hemresan gick dubbelt sa fort och vi motte rusningstrafiken denna gang. Det ar alltid lika skont o se att det ar andra sidan som ar tjock! Pia akte direkt till en familj for att tjana lite extra kosing. jag tog mig till ett mal for att shoppa lite men de stangde ratt snabbt men jag hann fa mig en gaptroja iaf! Sen gick jag och at past apa en resturang. Var en spannande situation att ata pa resturang ensam. De sa: are you alone? jag: yes. They: Cool!Har har ni min pasta jag at, valde en halv och det var ett misstag for jag blev knappt matt! Men gott var det!Sondagen borjade som alltid med promenad i Three people och sen en kycklingmacka pa det som brunch! Kanner att jag skriver mycket om mat men allt ar sa gott har! Sen blev det Shopping, saklart! En dag varje helg blire Shopping! Jag inhandlade en svart basic collagetroja, vita Stan Smith sneakers (Sa syrran du kan slita lite till pa kusin Davids gamla! och en jattefin liten handvaska i senapsgul pa en secondhandaffar! Dock slarvade min familj med min lon sa det vart lite knapert med pengar och mycket raknande denna helg! Och posten kontot har sinat men tur att jag fatt mer idag da! Har kan man shoppa sonder sig och det ar mitt mal!

6 comments:

Anonymous said...

Ni verkar ha härlig helger. Å ... just det mest verkar det handla om mat och shoppping. Men det är kul att läsa hur ni haft det.
/Kram

tilduribubbla said...

Sa sant, sa sant!

Anonymous said...

ååh, söt klänning syster. söt du är!" :D jaa, de är kul å klippa även om d einte alltid går bra. lite misstag på ahnna o johanna. men men. :D ååh, vad bra att jag kan slita på dme lite till. Pusss<3

Anonymous said...

the brownies look soooooo goooood!

love your dress - so cute Matilda- did you make this one?

tilduribubbla said...

Hello they were my mest brownies ever!
No the dress is form here and had not made it alone..sorry!

tilduribubbla said...

mm tack tack!
fortsatt ova!