2007-05-16

Golden gate

Har kommer bildbeviset! Jag ar en av dem i den mangd som har besokt bron o det kanns himla bra! For den ar sa haftig och maktig som man tror! Kanns fortfarande lite overkligt! Har har ni mig och Mona o bron forstas! I sondags hade vi San Francisco pa programmet och det vi borjade med var saklart bron. Har tittade vi pa den fran langt hall vid en utkiksplats dar vi ocksa at vara smorgasar vi haft med. Sedan akte vi nara och parkerade och sen promenerade vi pa bron. Jag gick lite fortare an Mona for o hinna sa langt som mojligt, vi hade bara parkering i en timme. Mona gick till halva o vande och jag gick bort till den andra stoplen eller vad man skall kalla det.Sen akte vi till den krokiga vagen och tittade dar var det lang bilko sa vi parkerade bilen och promenerade ner. O darefter promenerade vi ner till hamnen. Dar var det mest med turister och vi satte oss dar for o vila en stund och tog oss en god glass. Sen vantade vi in Monas son Mikey sa jag fick traffa honom ocksa. Han jobbar pa en san turistbat och har guidade turer. Vi tankte aka med hans bat och ga av pa forsta hallplatsen och sen promenera tillbaka men i sista stund fick vi springa av baten for de skulle ej stanna dar. Nara ogat att vi inte han av. Sist pa programmet akte vi upp pa en stor kulle, det finns manga kullar.. Men pa denna kunde man se som utsikt tre olika typer av hus i rad. Men jag fick bara med tva rader pa mitt kort! Forst radhusen och sen downtown.Efter denna dag med mycket turistande och mycket att titta pa beslot jag mig for o stanna hemma hos Mona och Jerry i Los Altos och se mig om i deras omgivningar. Detta gjorde pa cykel och ni man tro att jag fick traningsverk (forsta gangen pa cykel har i CA!)

No comments: