2007-05-16

Pa egen hand..

Igar tisdags slappte Jerry av mig pa taget och sa for jag in till storstan sjalv.Jag akte forst sparvagn ner till hamnen och tanken var att jag skulle kolla om det gick att fa biljetter till Alcatraz. (Kolla in gubben pa bilden det ar den forsta aldre person jag sett med piercings och tatueringar.) Men val dar sag jag att Pier 33 inte alls lag dar jag trodde och det skulle bli en bra bit o ga. Jag ringde till Mikey och han fixade in mig pa en av hans batar som gar runt Alcatraz istallet. Denna dag var det som det oftast ar kallt och blasigt i San Fran och jag hade forstas for lite klader pa mig.. dock de anda jag har med mig. Men jag satt anda hogst upp pa baten i kylan for o se sa mycket som mojligt. Vi akte ut och under Golden gate sa nu har jag sett den fran alla tankbara hall! Sen tog vi en svang runt Alcatraz. Men jag ar fortfarande sugen att se insidan far se om jag aker up pa torsdag eller fredag och om jag lyckas fa biljett. Sen borjade dagens promenad. Upp och ner pa en massa gator. Jag borjade med att ga upp pa Telegraph Hill. Dar kunde man se over hela stan. Har ar en bild pa hoghusen i downtown. Jag gick o gick o gick genom Washington square garden, at korsbar pa en kulle, tog mig in i Chinatown. Dar inhandlade jag lite sovenirer o sant. Sen avslutade jag min dag med lite shopping for o stilla det behovet. Innan jag tog taget hem blev det en starbucks forstas!

2 comments:

Anonymous said...

Ahh jag far langtan tillbaka dit igen..Visst ar det en underbar stad?
Hor av dej om tisdagen sen!
Kram

tilduribubbla said...

Japp jag alskar den staden!kopte till o me den soveniur til mig sjalv o da ar det illa!