2007-05-12

Los Altos

Jao nu har jag lamnat Valencia bakom mig o sa skont det var! Jag kanner mig verkligen klar dar o redo for att snart aka hem. Men forst ska jag ha kul har hos Mona o Jerry I Los Altos utanfor San Francisco. Historien om hur jag kom hit ar lite rolig.. Jag fick skjuts av Pia till hollywood for o hamta ut min biljett o efter det hade jag dryga timmen o vanta da satte jag mig pa Starbucks o tog en te. Borjade prata med mannen brevid om att teet var for varmt.. han gick o jag gick en stund senare. Vid bussstationen var det ganska tomt pa folk o jag var dar 0925 fast min buss skulle ga 0950. Ingen buss dok upp..o jag tankte den ar val lite sen.. En stund senare dok mannen fran starbucks upp igen o vi borjade prata. Han fragade vart jag kom ifran o nar jag sagt Sverige sa sa han att han hade slakt fran gotland o kunde prata svenska. Vi borjade jamfora biljetter o en tant i narheten la sig i. De upplyste mig att den buss de vantade pa o alla andr agick 10 20 o var direkt buss till San Francisco. Sa mitt enda alternativ var o ta den o sen forsoka ta en buss eller ett tag ner till Mona. Efter en lang o dryg natt pa bussen var vi framme i downtown. Det var tur for mig att Torsten (han fran starbucks) foljde mig till tagstationen for det hade inte varit kul o va sjalv i downtown. Val dar var den stangd o vi fick ga till gissa tre ganger- starbucks saklart! Jag ringde Mona o hon sa att hon beslutat att kora upp o hamta mig! Tack sa mycket!! Vi fick ca en timmes lang bilresa o tid o lara kanna varandra. Sen blev det pannkakor till frukost. Jag ar imponerad av deras citrontrad o gjorde lemonad till lunchen. Ikvall var vi i en kyrka pa en konsert som svenskar som bor har hade. De sjong visor o det var jattebra o mysigt! Nu ska jag sova igen mina timmar!

No comments: